Niet echt kerstig

Shar 10 januari 2020
Ik heb Zomer in het Duincafe niet gelezen, maar in het voorwoord stond al dat je dit boek ook op zichzelf staand kunt lezen.
Ik verwachtte een leuk kerstboek, ook omdat er op de voorkant iets stond als dat het zou voelen als het drinken van een kop warme chocolademelk met slagroom. Dat vond ik dus echt tegenvallen. Het boek gaat over Becca die een hekel heeft aan kerst maar toch een paar weken naar haar zus Laura gaat om met haar en haar kinderen en alle mensen die met het Duincafé te maken hebben kerst te vieren.

Het boek gaat erg over hoe erg Becca kerst haat en ze laat ook erg vaak weten (het is in de ik-vorm geschreven) dat ze zichzelf haat en een onaardig en naar persoon is. Dat is wat het hele verhaal naar voren kwam in het boek. Hoe slecht zij wel niet is en hoe verschrikkelijk kerst wel niet is.
Ik heb het uitgelezen, maar dat warme chocolademelk gevoel heb ik miet gehad. Wat mij betreft geen aanrader. Ik ga snel verder in het volgende kerst/winterboek.

Meer recensies van Shar