goed voor de beginnende thriller-lezer!

Shemene 12 maart 2023
Vier leerlingen worden ervan verdacht dat ze een dure rugzak uit een schoolkluisje hebben gestolen. Maar geen van hen zegt er iets mee te maken te hebben. Houden ze iets achter? Wat is er precies gebeurd?

Er is een dure rugzak uit een kluisje op school gestolen. Volgens de directeur heeft een van de vier leerlingen die vroeg op school waren het gedaan. Maar Nora, Henry, Jack en Maddie beweren van niks te weten. En als geen van hen die dag de waarheid vertelt, zullen ze allemaal geschorst worden.
Durven ze elkaar te vertrouwen, ook al kennen ze elkaar niet zo goed? Lukt het hen om de écht verantwoordelijke persoon op te sporen voordat de laatste schoolbel gaat?

De cover van dit boek trekt direct mijn aandacht. De tekst “Ik weet dat je liegt” met daaromheen wijzende vingers. Hierdoor werd ik meteen nieuwsgierig en wou ik graag weten waar dit over gaat.

De schrijfstijl van dit boek is fijn. Het leest vlot weg. Elk hoofdstuk lees je vanuit een ander personage. Dit staat elke keer goed aangegeven aan het begin van het hoofdstuk. In de personages is goed in te leven, wat fijn is om de doelgroep te boeien.

Het verhaal bevat actuele thema’s waaronder de pandemie en racisme. Andere thema’s die aanbod komen zijn vriendschappen, samenwerken en leugens. Het verhaal speelt zich op dezelfde school af als Daphne Benedis-Grab haar andere boek “ik ken jouw geheim”. Maar beide boeken zijn apart te lezen.

Ik geef het boek 3 sterren. Het boek is goed voor de beginnende thriller-lezer. Ik zelf miste wat spanning maar het is een prima boek om de jeugd aan het lezen te krijgen.
Het is een goede toevoeging aan de “politie niet betreden”-serie!

(Met dank aan @uitgeverijdefontein voor het recensie-exemplaar)

Meer recensies van Shemene