prachtige feelgood met diepgang

Shemene 17 maart 2023
Hoe leef je verder na de zelfgekozen dood van je geliefde? Sinds het verlies van haar verloofde is Anna lamgeslagen door verdriet – totdat er een herinnering op haar telefoon verschijnt over een reis die zij en Ben samen zouden maken.
Anna besluit impulsief om de zee op te gaan met hun zeilboot, en zo in haar eentje de reis te maken. Maar na een woelige nacht beseft ze dat ze het niet alleen kan. Ze huurt professioneel zeiler Keane in om haar te helpen. Net als Anna worstelt Keane met de realiteit van een totaal andere toekomst dan hij had gepland. Anna en Keane moeten allebei ontdekken dat het nooit te laat is om een nieuwe koers te varen.
Deze aangrijpende roman van Trish Doller neemt je mee op een fysieke en emotionele reis door de Caraïben en door een dubbel rouwproces.

In het verhaal volg je de reis van Anna. Hoe zij omgaat met het verlies van haar partner maar ook de reis door de Caraïben. Ondanks dat Anna als een sterke onafhankelijke vrouw overkomt, heeft ook zij wat mindere momenten. Hierdoor wordt ze realistisch neergezet.

Keane wordt neergezet als een echte gentleman. Hij zal altijd een stapje extra zetten. Door het boek heen leer je hem steeds beter kennen, maar ook het verhaal achter zijn been prothese.

De schrijfstijl van Trish Doller is fijn. Doordat het verhaal een goede combinatie is tussen zwaardere en luchtige onderwerpen, blijf je doorgaan met lezen. Doordat Trish heel erg beeldend en realistisch schrijft, krijg je als lezer een mooi beeld over de reis en alle plekken die de personages bezoeken. Het verhaal is een echte pageturner vanaf de eerste pagina.

Ik geef het boek 5 sterren, want wat heb ik genoten van dit boek! De chemie tussen Anna en Keane was te voelen vanaf de eerste bladzijde dat ze elkaar ontmoetten. Dit boek is zeker een aanrader als je opzoek bent naar een feelgood met diepgang. Ik kan niet wachten op deel 2 en 3, die ook dit jaar uitkomen.

En een tip: dit boek is ook perfect om te annoteren. Wat een prachtige quotes ben ik tegen gekomen!

Dank aan @aprilbooks.nl voor het recensie-exemplaar

Meer recensies van Shemene