Verbijsterd

Shiva 06 april 2023
Ik nooit in India geweest, tijdens het lezen van dit boek kwam ik daar en er ging een wereld voor mij open.

Het enorme verschil tussen allerlei kasten en vooral de vreselijke armoede van de mensen die door de hogere kasten misbruikt worden is afgrijselijk.
Het overkomt mij zelden maar tijdens het lezen sloeg ik regelmatig van schrik mijn hand op de mond.
India is totaal corrupt en verrot van laag tot en met de regering. Vrouwen zijn in bepaalde gebieden onveilig want ze als ze al het lef hebben om in een auto te rijden worden ze overvallen, verkracht of vermoord.

Ik las dit boek als e-book. Als de verklarende woordenlijst achterin staat vind ik dat onhandig. Daarom heb ik die lijst uitgeprint en hierbij kom ik ook op een minpunt van de vertaling. Vele Indiase woorden, al dan niet in cursief staan niet in de verklarende woordenlijst

Meer recensies van Shiva