Hoop

Sietske 18 september 2019
Waar krijg jij hoop van? Joris Luyendijk presenteert in zijn boek “Hoop” waar kunstenaars en ondernemers hoop van krijgen. Zelf sta ik er nooit bij stil waarvan ik hoop krijg. Het was daarom voor mijn inspirerend om te zien waar andere mensen hoop van krijgen. Bijvoorbeeld de world clean up day. Wanneer we allemaal een dag bewust afval gaan ruimen, gaat dit misschien al bij een kleine groep mensen een gewoonte worden en ruimen we tussendoor ook afval op van de straat. Studenten van de TU Delft die kiezen om te werken bij kleinere bedrijven die milieu bewust zijn in plaats van bij grotere coöperaties. Het boek is prettig geschreven, leest makkelijk weg en is een inspiratie om zelf weer hoop te krijgen. En als ik dan zelf kijk waar ik hoop van krijg dan zijn het de kinderen bij mij op school. Zij doen mee aan afval te game om mensen bewust te maken van het scheiden van afval. Ze zitten in de kinderraad op school om te zien wat zij op school kunnen verbeteren en dat ieder kind erbij hoort. Kinderen die al plannen bedenken om onderzoekend te leren, die nieuwsgierig de wereld in gaan en daardoor nieuwe dingen ontdekken. Hoop is een heel mooi magisch iets.

Meer recensies van Sietske