Leuke read van eigen bodem

Sigrid 03 januari 2021
Ik heb dit boek besteld omdat ik er heel wat goede reviews van zag voorbijkomen op sociale media en stiekem ook gewoon omdat ik de cover supertof vond. :D

Het boek speelt zich af in een leuke setting (het platteland in Nederland) en gaat over de zoektocht van Olivia die aan haar geaardheid begint te twijfelen na enkele belangrijke gebeurtenissen in haar leven.

Al bij al vond ik het een heel fijne read. Het boek heeft me niet omver geblazen wat het plot betreft, maar de schrijfstijl was aangenaam en oprecht. Het gebruik van Drentse uitdrukkingen (en de vertaling achteraan het boek) gaf het verhaal een authentiek karakter. Ik vind het ook altijd interessant om over dingen te lezen waar ik zelf eigenlijk niet zo veel van weet. Door dit boek heb ik bijvoorbeeld geleerd dat transgenders, biseksuelen... elk een eigen vlag met typische kleuren hebben. Ik kende voordien enkel de regenboogvlag, maar na wat opzoekingswerk blijken er tientallen van zulke vlaggen te bestaan. Dat wist ik dus nog niet voorheen!

Daarnaast wil ik ook nog even een shout-out doen naar alle leuke Australiƫ-referenties die aan bod komen in dit boek. Ik heb zelf ook familie wonen in Australiƫ en ben er ook al een aantal keer geweest, dus de verwijzingen naar lamingtons en TimTams waren voor mij mogelijk nog nostalgischer dan het typische plattelandslandschap en -eigenaardigheden die de hoofdrol spelen in de setting van dit boek.

Ik zou dit boek aanraden als je op zoek bent naar een verhaal wat gemakkelijk leest, maar waarbij toch een interessante, maatschappelijke boodschap wordt verteld. En dat het een boek is van eigen bodem is natuurlijk altijd een pluspunt. ;)

Meer recensies van Sigrid