Fantastische wereld, moeilijke schrijfstijl

StevenvandenBerg 09 augustus 2021 Auteur
Tolkien staat erom bekend. Het is geen luchtige literatuur. Zijn schrijfstijl is moeilijk en leest niet vlot. Zinnen van meer dan 3 regels zijn geen uitzondering. Soms zijn hele alinea's slechts 1 zin.
Desondanks is de wereld zo levendig, zo echt. Tolkien weet op een of andere manier heel veel te vertellen, maar het niet te laten voelen alsof hij heel veel verteld. Hierdoor voelt de wereld echt.
De Hobbit is een leuk en vrolijk verhaal. Het gaat over moed en kracht, doorzettingsvermogen en tegenslagen.
Het verhaal is leuk en blijft spannend. Dit komt met name door de verschillende gebeurtenissen. Het is echt een avonturen boek, dus er worden vele uitstapjes gemaakt van de hoofdverhaallijn. Als je een verhaal wil dat van A naar B gaat, dan voelt dit boek te lang. Als je echter houdt van verbazing in een levendige fantastische wereld, dan is dit boek heerlijk. Ik wilde aan het einde dat het niet voorbij was en dat ik nog langer kon meegaan op reis door midden aarde.

Meer recensies van StevenvandenBerg