Lees een fragment

De Hobbit

Rank 5462 Gelezen 2125 Aan het lezen 31 Wil ik lezen 238 Favoriet 166 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 8 Newsroom 1 Lijsten 8 Spots 14 Hebban 1000 117   Topics 0

Bilbo Balings is een hobbit die geniet van zijn comfortabele, ambitieloze leven en er niet aan moet denken om een reis te ondernemen die hem verder brengt dan zijn eigen woning De Heuvel. Helaas komt er aan zijn vredige leventje een abrupt einde als Gandalf de tovenaar met dertien dwergen op zijn stoep staat om hem mee te nemen op een reis. Ze zijn namelijk van plan om een schat terug te veroveren op Smaug, een grote en zeer gevaarlijke draak.

De hobbit is het voorspel van In de ban van de ring, heeft wereldwijd miljoenen exemplaren verkocht en is een van de meest geliefde en invloedrijke boeken van de twintigste eeuw.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Pockets populaire fictie
Boekerij
30 november 1899
02 december 2010
9789022531921 , 9789022532003 , 9789022533994

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jeffrey

I’m looking for someone to share in an adventure

door: Annemieke de Jong 2 reacties 3 likes

J.R.R. Tolkien was vertaler, criticus, filoloog en werd bekend als schrijver van fantasy- en andere fictieboeken. In 1937 publiceerde hij The Hobbit or There and back again. Een kinderboek, oorspronkelijk bedoeld voor zijn eigen kinderen als ‘verhaaltje voor het slapen gaan’. Een boek wereldberoemd...

Reacties op: De Hobbit