Mooie YA met een compleet verhaal

StevenvandenBerg 08 september 2022 Auteur
Het boek is eenvoudig geschreven, soms voelt het daardoor aan alsof het voor een nog jongere doelgroep is. Zelf vind ik dit niet storend, maar juist leuk. Want het maakt het boek goed leesbaar voor de beginnende YA lezers.
Het verhaal is niet heel bombastisch of mega spannend, maar bouwt wel heel goed op. De spanning begint snel en blijft hoog. Hierdoor wil je doorlezen.
De verhaallijnen zitten goed in elkaar en worden ook mooi verbonden, het voelt doordacht en slim. Hierdoor ook geloofwaardig.
De wereldopbouw en karakter ontwikkeling blijven wat oppervlakkig, dat is misschien het enige minpunt. De wereld is namelijk mooi en de boodschap van het verhaal is sterk. Het frame om die boodschap te ondersteunen had van mij nog sterker gemogen. Ik snap het ook, gezien het een YA doelgroep is, maar meer diepgang had mij nog meer genot gebracht.
De cover is erg mooi!
Echt een aanrader om te lezen.

Meer recensies van StevenvandenBerg