Een intrigerende YA

In de spotlights is een YA thriller met originele en onvoorspelbare uitdagingen. Vantevoren kan de lezer niet voorspellen welke opdrachten en uitdagingen Kate krijgt. Kate lost de meeste dingen creatief op waardoor de schade beperkt blijft, tot het moment dat de stalker daadwerkelijk over lijken gaat.

Manon schrijfstijl is toegankelijk en het boek leest lekker weg. Mijn complimenten naar Manon voor de etnische diversiteit aan personages. Zeker Cassie vond ik echt heel tof! Zij is absoluut mijn favoriet!

De thriller was voor mij wat voorspelbaar. Ik wist na het eerste kwart van het boek al wie de dader is. De manier waarop Kate de mensen om haar heen omschreef voelde voor mij wat ongemakkelijk. Soms werd er zo diep op in gegaan, dat ik me afvraag of het realistisch is dat Kate iemand zo goed bekijkt.

De chemie tussen bepaalde personages voelde ik niet helemaal. Cameron is niet alleen Kates manager, hij fungeerde ook als vaderfiguur. Dat voelde voor mij niet zo. Evenals Kyle. De manier waarop Kate en Kyle met elkaar omgaan is heel lief, maar ik vond dat er, zeker gezien de leeftijd en dat ze elkaar eigenlijk nog relatief kort kennen, veel te snel grote beloftes werden gedaan en veel te vaak ik hou van je gebruikt werd.

Al met al in In de spotlights een interessante YA. Ik ben benieuwd wat Manon nog meer voor ons in petto heeft!

Meer recensies van Suzanne van Bilderbeek