Humoristisch en hartverwarmend

Vorig jaar had ik de paperback van dit boek gewonnen en sinds oktober staat het luisterboek op storytel, ingesproken door Donna Vrijhof.
En wat is die combinatie mooi! Donna leest zo vreselijk mooi voor, de emoties zijn zo goed te voelen. Om dan al niet te spreken over Wendy's schrijven. Je voelt met hoeveel passie, maar ook verdriet dit boek geschreven is. Nu staat het onderwerp ook wat dichter bij me waardoor ik me goed in kon leven in Sara's gevoelens en verlangen. Ik had weliswaar een andere keuze gemaakt dan zij, mocht ik in haar schoenen staan. Maar ik begrijp haar motief, ik snap waarom ze zo denkt.

Het is een heerlijk romantisch boek, vol humor, een plottwist en plaatsvervangende schaamte. De tranen die ik heb gelaten, hoe hard ik gelachen heb! Uiteindelijk heb ik Wendy zelfs lopen vervloeken, the denial was real! Helaas voor mij was de plottwist toch echt realiteit... Ook dat verwachtte ik niet!
De plaatsen, clubs en personages zijn gebaseerd op de realiteit, waardoor het heel beeldend is geschreven. Voor iedereen die er niet geweest is, is alles alsnog duidelijk. Een leuke toevoeging zijn de Spaanse woorden en de quotes waarmee elk hoofdstuk begint!

Halverwege het boek was de eerste onverwachte wending wel een beetje voorspelbaar en vertraagde het verhaal, maar daarna hervatte het verhaal zich weer. Wendy's schrijfstijl lees echt als een trein! Naar het einde toe kwam de grootste plottwist en de tranen die ik daarom heb gelaten! Het kon gewoon niet! En toch was het zo... Naar mate het verhaal vorderde kwam ik tot de conclusie dat de plot niet meer veranderen, het was wat vaag en onduidelijk voor me. Daardoor kwam de klap iets minder hard aan dan ik verwachtte, maar ik was er nog steeds verdrietig om.
Ondanks dat ik al raadde hoe het verhaal eindigde, vond ik het zo vreselijk mooi dat ik opnieuw met tranen en een glimlach het boek af luisterde.

¡Muchas gracias por este libro bonito!

Meer recensies van Suzanne van Bilderbeek