00.04

Sylviadhn 19 februari 2024
"Het is 23.54 uur. En ik zit hier op een bank te leven. Ik zit hier te leven, terwijl andere mensen sterven. Misschien wel precies op dit moment. Of nu, of nu."

Nicolaus zit op een bank in de hal van het ziekenhuis, terwijl zijn moeder op de derde verdieping stervende is. Eigenlijk wil hij niet naar boven, maar straks is het te laat...
Dan ontdekt Nicolaus een rode knop op de lift en ontdekt dat hij daarmee de tijd stil zet op 00:04 en op het laatste station belandt. Daar aangekomen kan Nicolaus in een speciale trein stappen en terug in de tijd reizen. Kan hij proberen een gebeurtenis uit het verleden te veranderen? Maar, welke gebeurtenis kies je? Verandert het heden hier ook door? En kun je ook naar de toekomst reizen met die trein?

Lees het bijzondere verhaal van Nicolaus in De trein van vier over twaalf.

Dit boek leest gemakkelijk en vlot. Mijn nieuwsgierigheid was constant gewekt. Ik kon niet stoppen met lezen, omdat ik per sé wilde weten hoe het verder zou gaan. Het was heftig om te lezen hoe moeilijk Nicolaus het had met het accepteren van het naderende afscheid van zijn moeder. Ik werd constant meegenomen in zijn gedachten en emoties en leefde intens met hem mee. Dat was knap geschreven. Toch miste er iets voor mij, een ‘sausje’, een finishing touch, een iets ander manier van schrijven….. iets. Dit neemt niet weg dat ik genoten heb van dit boek en het een mooi, heftig verhaal vind! Ik raad dit boek zeker aan!

Meer recensies van Sylviadhn