Recensie: Genadeloze Koning - Meghan March

Simply kimberley 12 februari 2019
Wanneer Keira van haar dode man een berg schulden cadeau krijgt komt ze in aanmerking met Lachlan Mount. Een geheimzinnige man met een groot reputatie waar Keira veel geld aan schuldig is. Er is maar één optie: beslag leggen op het bezit en dat is in dit omstandigheden Keira.

Wiskey en steamy scene's. Dat zijn exact de woorden die me aan Genadeloze Koning doet denken. De personage Keira is een dame die haar hart op haar tong heeft en kan best haar mannetje staan. Mount is een dominante type met een zeer duistere kant. Vooral op Keira krijgt de lezer een mooi zicht te zien op wie zij is en wat er in haar omgaat. Het perspectief verwisselt af en toe over naar Mount die op alle vlakke toch geheimzinnig blijft.

Het verhaal heeft een stijgende maar opbouwde evolutie in het boek. Men wordt niet overladen met te snelle acties of hoofdstukken waar de vraag bij gesteld wordt zoals: Waar komt dit dan vandaag? March, de schrijfster, verkoos er ook voor om niet de goede kant van het leven te laten zien, maar juist het omgekeerde. Een man die overleden is en schulden na laat. Een bedrijf dat naar de afgrond dreigt. Onderwerpen dat eigenlijk nog steeds taboe zijn in de wereld en ik hou wel van boeken die deze doorbreken.

Genadeloze Koning heeft van mij vier sterren verdiend. Het boek is rijkelijk gevuld boek met de zwakheden van het leven, sterke emoties door de vrouwelijke personage en duistere man die onweerstaanbaar is voor veel vrouwen. Ik heb intens genoten van het boek en het zal nog lang blijven nazinderen door de cliffhanger waar Genadeloze Koning zich mee afsloot. Deel twee is zeker welkom!

Meer recensies van Simply kimberley