niet weg te leggen

thereadingtwinsnl 24 november 2021

Het hart van Weshley Castle neemt je mee in de levens van de jonge zigeunerin Aleyah en de Adellijke Micheal, na een vreselijke gebeurtenis waarbij Aleyah haar familie voorgoed kwijt raakt kruizen de levens van Aleyah en Michael elkaar, ze voelen direct een ontzettende aantrekkingskracht naar elkaar, maar wanneer Aleyah er achterkomt dat Michael verantwoordelijk moet zijn voor het uitmoorden van haar hele familie overheerst haar woede. Ze wil niets maar dan ook niets te maken hebben met Michael, ook al bied hij haar hulp aan, iemand die zulke slechte dingen op zijn geweten heeft kan niet anders dan in en in slecht zijn.

- spoiler verwijderd door Hebbanredactie -

Het boek begint vrij chaotisch, gebeurtenissen volgen elkaar in een rap tempo op en het duurt een aantal hoofdstukken voor je echt in het verhaal zit, maar wanneer dat gebeurt kun je het boek ook echt niet meer wegleggen, het is een prachtig boek, vol spanning, vol romantiek en vol historische feitjes. Het is een fictief verhaal met in de achtergrond historische feiten.

Een perfecte combinatie van werkelijkheid en fictie.

Het is zo ontzettend mooi en pakkend geschreven dat je het verhaal beleeft. Ik heb ontzettend genoten van dit boek en ben ook ontzettend benieuwd naar meer boeken van de hand van Marina Folkers.

Meer recensies van thereadingtwinsnl