Een krachtige en bloedstollende verhaallijn!

Thrillerlover 24 september 2019
Auteur Johnny Bollé is er met BLOEDMAAN weer in geslaagd om een knap staaltje werk af te leveren. BLOEDMAAN is zijn tweede thriller en eigenlijk een spin-off van zijn debuut thriller EGYPTISCH BLAUW. Beide boeken zijn echter goed afzonderlijk van elkaar te lezen. De zaken staan los van elkaar, echter het personage Eloise krijgt steeds meer een stevig karakter en we leren haar gedurende het verhaal steeds beter kennen. Niet geheel onbelangrijk, het boek leest weg als een trein en is echt een spannende thriller.

Johnny Bollé weet de kwaliteit van zijn thriller naar een hoger niveau te brengen, en het is duidelijk dat er een goed gesmeerde uitgeversmachine achter zit.

BLOEDMAAN leest zoals we gewend zijn van Egyptisch blauw vlot weg. De hoofdstukken zijn kort en bondig. Zoals we in het eerste boek ook zagen wordt het verhaal vanuit verschillende perspectieven geschreven. We volgen met Eloise de krampachtige poging om haar carrière als actrice en voormalig model weer nieuw leven in te blazen. Afgewisseld volgen we de verschillende personages en de stappen die zij zetten, terwijl de ene dramatische gebeurtenis na de andere zich op een vernuftige manier doorheen het verhaal weeft. De auteur weet zo een continue spanning te creëren en deze het hele verhaal vast te houden. Hij brengt je ook voortdurend op subtiele wijze op het verkeerde spoor. Richting de climax wordt de spanning meer en meer opgevoerd en stijgt tot een hoogtepunt op het eind van BLOEDMAAN.

Johnny Bollé is een kei in het geven van een gezicht aan de verschillende personages, waardoor de lezer veelal de beweegreden achter de daden te weten komt. De verhaallijn in BLOEDMAAN is daardoor ook weer erg interessant en heeft voldoende diepgang.

Johnny Bollé heeft met BLOEDMAAN weer een thriller van hoogstaand niveau geschreven. Een krachtige en bloedstollende verhaallijn, die beeldend is geschreven, waardoor de lezer gekluisterd zit aan het boek. Wij blijven fan!

Meer recensies van Thrillerlover