Ik ben dit boek beginnen lezen toen ik een aflevering had gezien van Reizen Waes een paar jaar geleden. Tom was toen in Alaska en bezocht toen een verlaten bus. Op het eerste zicht niets speciaals maar er hangt een lang verhaal aan vast van een man die alles heeft achtergelaten en de wildernis introk. Toen Tom dat vertelde wou ik het boek meteen lezen. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten omdat ik nog nooit zo'n boek had gelezen maar ik wou meer weten over die ene man, Christopher McCAndless.

Het is een heel intrigerend verhaal over een jongeman uit een welgesteld gezin uit Washington D.C. , daar blonk hij uit als student en atleet. Maar nadat hij was afgestudeerd in 1990 verdween hij. Hij nam een andere naam aan, verbrande al het geld dat hij op zak had en liet zijn auto en al zijn andere bezittingen achter. Zelfs zijn spaargeld, een goed bedrag van $24.000 schonk hij aan een liefdadigheidsorganisatie. Dat vond ik heel verrassend. Ik had wel eens verhalen gehoord over mensen die niet veel hadden en alles dan achter lieten, maar niet over een persoon die alles had, een heel goed leven, en toch weggaat. Dat vond ik toch wel even moeilijk te begrijpen. Daardoor vond ik het ook een heel aangrijpend verhaal. In het boek vertelt men vanaf zijn studies heel de weg die hij heeft afgelegd, brieven worden voorgelezen dus je krijgt een heel goed, persoonlijk, beeld van wat hij allemaal voelde en heeft meegemaakt. Een jongen die alles had, maar gewoon rust en natuur wou.

Dit was zeker een van de betere boeken die ik heb gelezen, al dan niet het beste boek. Een jongen die alles had en sterft in een verlaten bus midden in Alaska, het is een heel straf verhaal. Ik zou het ook aanraden voor leeftijdsgenoten. Het boek bevat niet zo zeer moeilijke woorden en voor sommige kan het ook herkenbaar zijn, even weg van alles en gewoon alleen in de natuur zijn, zeker in deze tijd waar alles zo druk is op school, hobby's, en sociale media.

Reacties op: Into the wild

De wildernis in - Jon Krakauer