Waar is mijn lobster?

15 augustus 2016
In de meeste boeken moet je leen of er een happy end is. Maar bij Lobster is het anders. De titel verklapt het al. Lobsters, een extreem awkward liefdesverhaal (met een happy ending) . Dan vraag je, je vast af waarom zou je dit boek dan nog lezen als je het einde toch al weet? Ik zal je eens vertellen waarom.
Lobster is grappig. En dan bedoel ik ook echt grappig als in spontaan beginnen met lachen.En het is gewoon leuk om te lezen. Lobster is echt een zeer leuk vakantieboek. 2 tiener en 1 wens. De wens om voor de universiteit nog seks te hebben zodat ze niet als maagd naar de universiteit gaan. Het klinkt zo makkelijk, maar het is vooral erg awkward.
Het is overduidelijk dat humor een belangrijke rol speelt voor de schrijvers. Om sommige stukken kon je goed lachen. De awkwardness kwam er ook goed naar voren. Wat zorgde voor een humoristisch effect. Seks en drank spelen in dit boek ook een belangrijke rol desondanks werd er niet echt een boodschap doorgegeven van veilig vrijen of drink met mate. Beetje jammer vind ik zelf.
De perspectief wisselingen vond ik ook erg prettig. De manier van het denken en doen van Sam en Hannah begrijp ik helemaal. En ik kan mij er ook goed n vinden. Je zit helemaal in het boek. Ik voelde zeker mee met de personages
Dan hebben we natuurlijk nog originaliteit. Als je in grote lijnen kijkt is dit boek niet echt origineel. Maar als je veder kijkt zie je wel dat de gebeurtenissen die ze meemaken een originele tint geven met grappige ingevingen en liefde.
Lobster is een echt vakantieboek dat je niet mag missen op je boekenlijst om mee te nemen op vakantie. Niet alleen is het een erg leuk en grappig boek, maar kan je je goed inleven met de personages en hun leven als tiener. Duidelijke een aanrader. Maar nu is de vraag waar is mijn lobster?

Meer recensies van