Prachtig boek, maar niet zo goed als deel 1

Tjibbernaut 06 oktober 2020
Met heel hoge verwachtingen pre-orderde ik dit boek. Wat een feest toen het op de mat viel! Zojuist sloeg ik de laatste pagina om, en mag ik weer een recensie schrijven!

Dit boek is opnieuw prachtig, de omgeving wordt ontzettend mooi beschreven waardoor je je echt waant in de plaatsen waar de hoofdpersoon zich bevindt. Ook fijn: Plattegronden voorin, zodat je kan zien welke route de hoofdpersoon vaart. Af en toe wel even Google Maps erbij nodig gehad :-)
Het verhaal zelf is opnieuw spannend en informatief, maar het mist de snelheid van het eerste deel. Op sommige momenten vond ik het zelfs neigen naar langdradig. Maar de vertelwijze, de landschapsschetsen, de diep uitgewerkte banden tussen de personen maakten dat helemaal goed. Het boek is te lezen als je deel 1 niet hebt meegekregen, maar toch is dat zonde.

Meer recensies van Tjibbernaut