Doet niet onder voor de andere Helen Grace boeken

Tjibbernaut 03 juli 2020
Als je fan bent van Helen Grace, dan moet je dit boek gewoon lezen. Het verhaal is opnieuw uniek, en bevat een mooie plottwist. Deze twist zag ik helaas al wel aankomen, maar ik wist nog niet hoe het exact zat. Het verhaal leest vlot, en is wel echt een page-turner. De karakters worden niet zo diep uitgewerkt, je merkt dat de schrijver er van uit gaat dat je de karakters (die in alle boeken voorkomen) al kent. Persoonlijk vond ik dat prettig, maar voor de nieuwe lezer kan dit vervelend zijn. Het einde vond ik wat over-heroisch en had wat mij betreft beter gekund. Als ik het boek lees krijg ik het gevoel dat de schrijver hoopt op een verfilming, juist door de typische en over-heroische acties die erin voorkomen. Je blijft als lezer wat onbevredigd achter over hoe het nu verder gaat met de karakters die bij de recherche werken, want er worden wat hints neergelegd. Ik denk dat in een volgend deel hier meer informatie over gaat volgen. Al met al toch een 4 sterren van mij, maar 3,5 was wat mij betreft beter geweest. Niet het beste boek over Helen Grace, maar zeker de tijd en energie waard.

Meer recensies van Tjibbernaut