Tegengeluid

trafellor 06 juli 2023
Dit boek laat een ander geluid horen over de oorlog in Oekraïne met name over de achtergronden die leidden tot de oorlog. De NAVO, de EU en de VS hebben zeer onverantwoorde en leugenachtige politiek bedreven tegenover Rusland. De belofte de NAVO na de val van de muur in 1989 niet naar het Oosten uit te breiden is niet nagekomen. We krijgen in dit boek meer begrip voor de Russische visie op het conflict.
Het boekje is zeker niet volledig, de kaartjes zijn soms onleesbaar en de oplossing van de huidige situatie, zoals Jansen die voor zich ziet, moet echt nog blijken.
Toch een goede, zeer goed gedocumenteerde poging, om eens de andere kant van het conflict te bekijken. De Oekraïense en Westerse visie op de oorlog is genoegzaam bekend.

Meer recensies van trafellor