Pilaar van mijn Leven

vaandrager 20 november 2020
Momenteel ben ik bijna bij het einde gekomen van dit boek. Het werd mij aanbevolen door een vriendin uit Spanje die de schrijfster, die daar woont, persoonlijk kent.
De hoofdpersoon in het boek heet Maria. Zij vertelt op een mooie manier hoe zij het verlies van haar man een plaats heeft kunnen geven en de draad van haar leven weer oppakt.
Ze woont in Sevilla maar ze krijgt via haar werk de kans om af te reizen naar de Dominicaanse Republiek waar ze een paar bijzondere dingen meemaakt.
Haar verblijf van twee maanden in het Caribisch gebied zorgt ervoor dat ze op een punt aankomt haar eigen leven weer op te pakken en met een nieuw hoofdstuk in haar leven te beginnen.
Wat mij opvalt in het boek is dat de vrouw zoveel kracht heeft en niet bij de pakken neer gaat zitten. In het boek gaat het over het verlies van haar echtgenoot. Maar eigenlijk kan iedereen het lezen die in zijn of haar leven met verlies en verdriet te maken heeft ( gehad).
Het boek laat je zien hoeveel veerkracht een mens heeft en hoe je bewust het leven weer op kan pakken.
Het verhaal is gebasseerd op de eigen ervaringen van de schrijfster. Prachtig en ontroerend!