Verschrikkelijk

Boekenmening 14 februari 2024
Angel kan nergens heen. Niemand helpt haar. Ze is inmiddels overtuigd dat ze een slecht kind is. Alles wat ze doet, goede cijfers halen, het huishouden niet kan haar ouders tevreden stellen. Ik heb dit verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. Ouders die zo tekeer gaan op een kind. Waar je je afvraagt waarom ze in hemelsnaam een kind hebben.

Veel mensen zien wat er gebeurt, maar niemand grijpt in. En de paar mensen die haar wel proberen te helpen, begrijpen eigenlijk niet wat Angel is overkomen. Als ze uiteindelijk in een huis terecht komt, wordt ze met 19 jaar op straat gezet, omdat de zorg ophoudt. Zonder kennis van uitkering aanvragen of een huis. En komt ze weer bij ouders komt te wonen. Met alle gevolgen van dien.

Als Angel een man tegenkomt die van haar houdt en haar leert hoe het in het leven ook kan, gaat het mis met haar. Ze zwerft regelmatig over straat zonder te weten waarom ze daar is of hoe ze daar komt. Regelmatig wordt ze terug gebracht door de politie. Maar ook hier krijgt ze niet de hulp die ze nodig heeft. Haar man steunt haar ook hierin, door dik en dun. Al heeft hij ook moeilijke momenten en heel veel zorgen.

Zoveel mensen die hadden kunnen ingrijpen. Die het leven van dit meisje een stuk makkelijker hadden kunnen maken en niemand die iets doet.

Angel ik hoop dat je de kracht blijft houden om te vechten voor jezelf. Je bent het waard.

5⭐

Meer recensies van Boekenmening