Zeer ongemakkelijk maar ook komisch.

Vera van Dalen 23 februari 2019
Het tijdsbeeld van de jaren 70 was voor mij heel herkenbaar dus dat alleen al vond ik leuk om te lezen. De verjaardagen met het stukje worst om 21.00, vooral niet te uitbundig, zo was dat toen.

Opa staat aan het hoofd van de familie, en scheldt, vloekt en raast dat het een lieve lust is. En iedereen mag dat horen.
Ik heb bij sommige stukjes liggen schudden van het lachen omdat het zo hilarisch en tegelijkertijd zo ongemakkelijk was.
Oma komt toch wat triestig en timide over en heeft maar 1 plek in het huis en dat is de keuken waar ze slooft en alles van haar man moet laten welgevallen.
Drie zonen telt het gezin en ook zij hebben het onderling niet echt prettig, het zijn al volwassen zonen en die botsen regelmatig met de vloekende opa.

Of oma nu wil of niet ze krijgt een nieuwe mantel en opa laat het breed hangen en dat moet iedereen zien en horen.
Ik vond het een leuk boek en krijgt 5 sterren.

Meer recensies van Vera van Dalen