Niet het beste boek van Sophie Hannah

13 oktober 2014
Het boek op zich lijkt goed, de vergelijking met Agatha Christie wordt gemaakt op de cover en een afbeelding van Poirot is duidelijk aanwezig.

Ik heb nog nooit eerder iets gelezen over Poirot, maar ik heb wel een aantal boeken van Hannah gelezen. De boeken van Hannah vond ik altijd spannend en duidelijk. Een goede schrijfstijl en een boek dat makkelijk wegleest.

Bij de monogrammoorden is dit echter een ander geval. Het boek leest moeilijk. De dialogen en uiteenzettingen van Poirot zijn langdradig en soms moeilijk te volgen. Het boek kon bij mij soms makkelijk een week blijven liggen zonder dat ik interesse had om het uit te lezen. Omdat ik het boek gekregen heb van de uitgever, heb ik het respect opgebracht om het uit te lezen. Waarschijnlijk als dit niet het geval was, had ik het boek nog niet uitgehad. Jammer, want Hannah is best een goede schrijver, maar in dit boek komt het niet uit de verf.

Meer recensies van