Over het vrouwenhart

Vydnic 09 juni 2020
Binnen de geneeskunde is de cardiologie het meest aansprekende voorbeeld van een vakgebied waarin man-vrouwverschillen ertoe doen.
Hart voor vrouwen vormt het resultaat van tientallen jaren onderzoek, het is een urgent en belangwekkend boek van een pionier in de zorg voor het vrouwenhart.

Een boek wat elke vrouw eigenlijk zou moeten lezen.
Ik wist dat een vrouwenhart anders is dan een mannenhart, maar dat het zoveel uit maakt en dat er nog steeds zoveel te winnen valt op dit gebied wist ik niet.
Het is belangrijk vooral voor vrouwen om symptomen te weten en hoe je hart en je leven verandert met de jaren.
Zodat je niet wordt weggeschreven als iemand in de overgang of met burn-out klachten, terwijl het een hartprobleem is wat verholpen kan worden.

Een boek wat makkelijk te lezen is zonder al te veel technische details, maar wel met duidelijke taal.
Over risico’s, over wat je eigen verleden over je hart nu en voor je hart in de toekomst kan betekenen, erfelijkheid en andere zaken waar je op moet letten.
Daarnaast staan er meerdere voorbeelden in die duidelijk maken hoe belangrijk een goede diagnose is, niet alleen voor je overlevingskansen, maar ook om je leven gewoon wat makkelijker te maken.
Een aanrader en niet alleen als er hart en vaatziekten in de familie zitten.

Meer recensies van Vydnic