Ik blijf genieten van de boeken van Wilbur Smith!

weinsoldner 10 augustus 2020
Dit is een prequel voor de boeken van Wilbur Smith over de Ballantyne's, dat Mungo St. John introduceert en hem een ​​beetje een eigen beginverhaal geeft. Mungo St. John, de zoon van een rijke plantage-eigenaar en een liefhebbende moeder, is gewend aan de rijkdom en luxe die zijn privilege hem heeft geboden. Dat is totdat hij terugkeert van de universiteit en ontdekt dat zijn familie verwoest is, zijn erfenis is gestolen en zijn jeugdliefde, Camilla, is meegenomen door de achterbakse Chester Marion. Gevoed door woede en liefde, zweert Mungo wraak en wijdt hij zijn leven aan het redden van Camilla - en het vernietigen van Chester. Camilla, opgesloten in New Orleans, machteloos tegenover haar positie als bewaarde slaaf en leed door de handen van Chester's brute gedrag, moet leren alles te doen wat nodig is om te overleven. Terwijl Mungo zijn eigen lot en tegenslagen bevecht om de wraak te nemen die hem drijft, en om zijn macht in de wereld te herwinnen, moet hij zich afvragen wat een man nodig heeft om te overleven als hij niets heeft, en wat hij bereid is te doen om dat te doen. krijg wat hij wil.
Ik hou van historische fictie die zich afspeelt in de Amerikaanse burgeroorlog en de wederopbouw, hoewel dit iets eerder in de jaren 1840 plaatsvindt. De slavenhandel is misschien al 30 jaar illegaal en het had niet echt het effect op de slavernij dat de Amerikaanse leiders hoopten - oftewel er is nog steeds een illegale handel, en fokken voor winst werd prominenter. Dit is de setting waarnaar Mungo St. John terugkeert van Cambridge naar de plantage van zijn vader in Virginia. Een corrupte bankier heeft de vader van Mungo vermoord, de plantage in beslag genomen en de slaven verkocht. Het boek zit zoals was te verwachten vol actie zodra Mungo terugkeert naar Amerika. Hoe neemt hij wraak op de bankier, Chester Marion? Door een gecompliceerd en ietwat duivels plan dat het leven van Chester volledig ruïneert. Niets lijkt echter helemaal op Mungo's manier te gaan en we zien de antiheld zich ontwikkelen. Mungo doet heroïsche dingen zoals een heel schip vol slaven bevrijden, maar wordt later een beruchte slavenhandelaar nadat zijn oorspronkelijke plan om ivoor te oogsten tot een behoorlijk tragisch einde komt. Als hij de hele tijd had geweten dat Camilla nog leefde, vraag ik me bijna af of het anders zou zijn geweest?

Meer recensies van weinsoldner