Erg aangrijpend verhaal van een sterke vrouw

WendyBlogt 24 september 2022
Na het lezen van de synopsis was ik toch wel erg benieuwd naar het verhaal van Nadja Ensink-Teich. Ik had vele vragen voordat ik het boek ging lezen, bijvoorbeeld "Hoe kun je met zo'n verdriet omgaan?' en "Hoe maak je zo'n reis met een klein kind?"

Het bijzondere aan dit verhaal is dat het Nadja's echte leven beschrijft. Ze is getrouwd met Jeroen en net moeder van Fleur. Als Jeroen even snel naar de brievenbus gaat om de geboortekaartjes weg te brengen, veranderd heel hun leven. Hij wordt vermoord terwijl Nadja en Fleur binnen op hem aan het wachten zijn. De momenten die daarop volgen zijn erg goed beschreven in het boek. Met opkomende tranen heb ik het gelezen.

Het is een boek wat erg heftig is, maar toch ook wel weer fijn leest. Het verhaal van net na de tijd van de moord wordt per hoofdstuk afgewisseld met een verhaal van hun roadtrip. Het is een boek vol emoties, alle gevoelens die ze beleeft heeft komen er in terug. Het is ook zeker gelukt om mij als lezer erbij te betrekken. Het allemaal beleven is al heftig, maar het dan ook nog eens zo mooi op papier zetten lijkt me minstens net zo heftig

Het boek geeft goed weer dat iedereen op zijn eigen manier met een verlies om gaat. Het is super stoer dat ze met Fleur door Azië is gaan trekken en dat dat zeker niet makkelijk is geweest dat komt ook duidelijk naar voren in het boek.

Juist omdat het een persoonlijk verhaal is, is het lastig om het te beoordelen, ik ga er dan ook zeker geen punt aan hangen. Het verhaal van Nadja is een aanrader voor iedereen. Gelukkig hoeven we niet allemaal zoiets verschrikkelijks mee te maken. Het is geen "leuk" boek om te lezen, maar wel een goed boek, met echte emoties. Het is een verhaal met hoogte- en dieptepunten, een boek wat je als lezer zeker raakt.

Meer recensies van WendyBlogt