Geweldig leuk geiten boek!

WendyBlogt 08 april 2023
Op de cover van het boek staat een leuke geit die een pepertje in zijn mond krijgt. In dit boek komen veel verschillende leuke geiten aan bod. Op elke pagina staat het verhaal van een andere geit, je hebt een ouwe geit, Zoete geit, Vieze geit, Slimme geit en nog veel meer.

De tekst die erbij staat bestaat uit korte zinnen die rijmen op elkaar. De verhaaltjes vertellen iets leuks over de geit die op die pagina afgebeeld staat. Na een aantal keren voorlezen worden de zinnen herkend en kunnen de kinderen het zelf afmaken. Alle geiten hebben iets grappigs, op de nieuwe geit, de kleine geit, de vieze geit en de ouwe geit na kom je ze niet in het echt tegen.

De illustraties zijn gemaakt door Stefan Nicolaas. Ze zijn erg leuk, elke geit staat er erg leuk op afgebeeld. De illustratie past ook erg goed bij de naam van de geit. De kinderen zullen de geit ook wel herkennen aan de naam.

Het is een erg leuk boekje met veel humor, de kinderen vinden het leuk als hij voorgelezen wordt. Er komen erg veel leuke geiten voorbij, de volgende keer dat we bij de kinderboerderij komen gaan we eens kijken welke geiten daar staan. Het boek is aangeraden vanaf 4 jaar.

Meer recensies van WendyBlogt