Erg interessant verhaal

WendyBlogt 12 oktober 2023
Ik was erg benieuwd naar dit boek over de dinosaurus. Het boek is erg interessant, je komt veel te weten over hoe het in de realiteit was. Ook blijkt dat het beeld wat je is voorgeschoteld door films niet tipt aan de realiteit. Het boek staat bomvol informatie, over het tijdsperk waarin dinosauriërs leven. Van de planten tot andere dieren, je komt van alles tegen in het boek.

De schrijfster Melanie During schrijft het verhaal vanuit haar eigen interesse, ze deelt graag de informatie zie ze in de loop der jaren heeft vergaard. Ze gebruikt illustraties om haar uitleg te verduidelijken. Zo heeft ze een tijdlijn van 100 jaar gebruikt die een indruk geeft in welke periode er verschillende gebeurtenissen zijn. Dit geeft je meteen een duidelijk idee van het tijdsbeeld van de dinosaurus.

Het is een verhaal wat erg fijn leest, de tekst is geschreven dat het makkelijk te begrijpen is, er zijn weinig wetenschappelijke benamingen gebruikt. Dit maakt ook dat de tekst goed leesbaar is. Haar passie om haar kennis over te brengen voel je ook echt in het verhaal. Haar verhaal waarom ze paleontoloog is geworden is ook erg leuk om te lezen. Daarna volgt alle informatie over de dinosaurus, dat is allemaal erg interessant. Door de hoeveelheid aan informatie geeft het je een ander beeld dan je al had.

Het is geen wetenschappelijk verhaal maar een verhaal met passie en humor. Als je dinosauriërs interessant vind dan is dit boek zeker een aanrader.

Meer recensies van WendyBlogt