Bijzondere vermissing

WendyBlogt 01 mei 2023
Dit boek is het tweede deel van de Sam Larssen serie.

Na het eerste deel was ik erg nieuwsgierig naar dit verhaal. Waar het eerste deel realiteit zou kunnen zijn, had ik er bij dit deel wat meer moeite mee. Het occulte sprak me niet aan, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zo spreekt de cover van het boek me aan, maar ik heb de link met het verhaal nog niet ontdekt.

De opbouw van het verhaal is een beetje zoals het eerste deel, gebeurtenissen uit het eerste deel worden ook aangehaald in dit deel dat maakt het wel leuker om alle delen te lezen. Al zijn ze ook goed los van elkaar te lezen. In dit verhaal word je meegenomen in een zoektocht naar de verdwijning van Linda Vredesteijn. Sam neemt je mee op een uitgebreid onderzoek waarbij het verhaal een aparte wending krijgt.

De collega personages van het eerste deel komen ook in het tweede deel terug in het verhaal worden erg goed beschreven, van de personen die in het verhaal voorbij komen kom je dat wat voor het verhaal nodig is te weten. Het verhaal leest in het begin erg fijn, maar op een gegeven moment wordt het wat langdradig. Ondanks dat het wat langdradig is blijft de spanning wel voelbaar tot het einde.

Het is een leuk vervolg van de serie, dit verhaal sprak me wat minder aan als het vorige. Maar ben nog wel erg benieuwd naar wat het derde deel gaat brengen.

Meer recensies van WendyBlogt