Goede afsluiter

WendyBlogt 24 mei 2023
Dit is het derde deel van de Sam Larssen serie. Na de wisselende verhalen van het eerste en tweede deel was ik toch erg benieuwd naar dit deel. Het proloog is al erg leuk om te lezen. Het laat al meteen zien dat het weer een spannend verhaal gaat worden.

In dit verhaal wordt je weer meegenomen in het leven van Sam Larssen. Een privédetective die steeds wordt ingehuurd om een vermiste vrouw op te sporen. Dit keer is haar moeder vermoord en is zij spoorloos verdwenen. Je wordt meegenomen in de speurtocht, die ook in dit deel erg uitgebreid is. Dit verhaal begint bij Sam die een lijk vindt, waar hij eerst zelf degene is waar onderzocht wordt wat zijn aandeel in het verhaal is. In plaats van dat hij degene is die anderen onderzoekt. Zijn collega's uit de eerdere delen komen ook weer terug in dit deel.

De spanning in het verhaal wordt langzaam opgebouwd. Dit verhaal heeft meerdere zoektochten, naar de verdwenen dochter, de moordenaar van de moeder en de schilderijen. Over het tweede deel was ik wat minder enthousiast dus ik was erg benieuwd naar dit deel. Ik ben toch wel verrast, het verhaal is soms een beetje langdradig, maar over het algemeen was het fijn om te lezen. Er is een constante spanning die in het verhaal zit. Die spanning maakt dat je wil blijven lezen om te weten hoe het allemaal in elkaar zit.

De verhalen uit de serie hebben in grote lijnen veel van elkaar weg. Sam onderzoekt een vermissing, hierbij loopt hij tegen vervelende situaties aan en weet het uiteindelijk op te lossen. Deel 1 en 3 vond ik leuk om te lezen, deel 2 sprak me niet zo aan. Het is een leuke serie om te lezen, maar ik zou aanraden ze niet alle drie achter elkaar aan te lezen omdat het in grote lijnen toch wel hetzelfde is.

Meer recensies van WendyBlogt