Bijzondere verhalen van een huisarts

WendyBlogt 15 juli 2022
Ik was erg benieuwd naar de verhalen in dit boek. Je weet dat een huisarts meer meemaakt dan alleen de praktijkbezoekjes die ze krijgen. Maar dat het werk zo divers was had ik me niet beseft. Het boek geeft hier een goede weerspiegeling van.

De verhalen lezen erg fijn. Elke situatie wordt in een kort verhaal verteld, de titels weten je te triggeren waardoor je door wil blijven lezen. De thema's zijn ook erg verschillend, van euthanasie tot je eigen dochter hechten. De emotie in de verhalen is goed voelbaar, ook al kun je je niet voorstellen hoe sommige dingen in een echte situatie zou voelen. De verhalen die over haar eigen kinderen gaan maken het boek wat luchtiger, van alle indrukwekkende verhalen heeft het verhaal van haar dochter die gehecht moest worden het meeste indruk gemaakt.

Het is Marieke gelukt om de meest ernstige situatie zo te omschrijven dat je begrijpt hoe lastig sommige situaties zijn en dat er in een split second beslissingen moeten worden gemaakt. En dat dat misschien niet altijd de goede keuze is.

Het is een leuk boek om te lezen, verhalen uit het hart van een huisarts. Lief en leed, geboorte, ziekte en dood, alles komt erin langs. Het geeft je een leuke inkijk in het werk van een huisarts

Meer recensies van WendyBlogt