Bij het zien van de Titel...al meteen sprakeloos

wendyvp2711 23 november 2019
Bij het lezen van deze Titel werd ik precies automatisch verplicht even de achterflap te gaan lezen. "Hallo allemaal mijn Moeder die is kaal" het doet je al vermoeden waarover dit boek zal gaan en aangezien ik zelf al vaak geconfronteerd werd met de "K" ziekte vind ik het altijd Boeiend en tegelijk ook zeer triest om een ander zijn of haar ervaringen te lezen.

Het Begin van het boek .. We worden een stuk meegenomen in de Herinnering aan Berdien haar beste Vriendin Elisa. Vriendinnen die gescheiden worden door de "K" ziekte die het leven van Elisa overnam en vroegtijdig afscheid moest nemen. Mooi om op deze Manier Elisa toch te Herdenken in dit boek waar Berdien haar ontekking ,gevoel & ervaring met deze ziekte aan ons wil vertellen. Nooit gedacht dat dit haar zelf zou overkomen....

Verder in het boek merk ik op dat Berdien vaak terugkeerd naar de tijd van Elisa,wat denk ik normaal is omdat Berdien ergens een vergelijking wil maken en zich herinnert aan hoe het er bij haar Vriendin aan toe ging... al waren bij beide de "K" ziektes van andere aard.

Het mooie aan dit verhaal is dat het door de nodige humor een glimlach op mijn gezicht laat verschijnen,wat zeker moet kunnen .. een verhaal te lezen met een lach...maar soms ook wel een emotioneel gevoel.

Ondanks het vertellen in heden & verleden vloeit het boek goed in elkaar ,en blijft het jou meeslepen van begin tot eind. Geschreven met heel veel kracht verdient dit boek een mooie score.

Meer recensies van wendyvp2711