Spannende YA

wendyvp2711 23 juli 2022
Als volwassene lees ik ook wel eens graag YA boeken ,dit eerste deel uit het tweeluik is mij dan ook meteen goed bevallen .

We makken kennis met Ben en Hoshiko ,twee tieners met elk hun verhaal.

Hoshiko leeft al sinds haar 5 jaar in Londen's meest verschrikkelijke circus waar zoveel mogelijk Droesemkinderen in gevangenschap leven . Er is maar 1 doel.. proberen te Overleven .

Hoshiko blijkt de meest populaire en gekende act te zijn van het Circus ,haar show draait om Touwen en Trapeze.

Ben ,zoon van Minister in Droesembeleid wil graag het Circus in de buurt gaan bezoeken ,al wordt dit hem afgeraden . Ben snapt niet waarom en kan zo zijn Ouders en Broer overtuigen samen de show bij te wonen .. ze krijgen een speciale plek in de tribune.

Wanneer Hoshiko haar optreden begint kan Ben zijn ogen niet van haar afhouden en lijkt hij wel betoverd . Tijdens de show loopt het mis met Hoshiko en schiet ben haar te hulp... een schande voor zijn gezin . Een Zuivere helpt geen Droesemkind .

Stap voor stap heeft Ben door wat er zich allemaal afspeelt in het Circus ,waar enkel de dood de belangerijkste rol speelt.

Ben heeft maar 1 doel .. Hoshiko redden uit dit vreselijke gevangenschap..
Zal dit lukken? ..

Een zeer spannend verhaal met hier en daar wel wat gruwelijke details maar ik kon het boek niet wegleggen . Heel benieuwd naar deel 2 !
5*****

Meer recensies van wendyvp2711