Mooi met een maar....

wendyvp2711 25 augustus 2020
Mist in Augustus ,een Waargebeurd verhaal ten tijde van WOII.

Verhalen uit deze tijd spreken mij altijd aan en moet ik absoluut hebben gelezen,daarbij was deze mooi ... maar met enkele minpunten.

Een Jenische Gezin .. hun leven bestaat uit reizen met de woonwagen en spullen verkopen om wat geld te verdienen. Vaak worden ze meteen genoemd als Joden.. waar ze zeer kwaad om zijn en het woord Jood haten.

Wanneer het gezin zich uitbreid en 1 gezinslid komt te sterven begint het verhaal pas echt,Ernst Lossa ,zoon van het gezin wordt in een Nazistische jeugdgevangenis geplaatst .. zijn gedrag lijkt helemaal nergens op waardoor ze hem als psychopaat deporteren naar het Gekkenhuis .

Al snel vormt Ernst vrienden met mede-patienten en voelt zich al vlot thuis ... maar dan veranderd alles wanneer meer en meer patiƫnten komen te sterven ... hoe komen ze te sterven? Welke mysterieuze praktijken vinden plaats in het tehuis?
Vreselijk als je weet dat dit allemaal waargebeurde feiten zijn.

Het verhaal op zich is mooi ,leerrijk...maar blijft vaak wat hangen en ook al is het vreselijk,toch hoop je bij het lezen op een dieper detail precies alsof het verhaal toch iets te kort komt ..

Ik las het boek met zin in meer... maar het kwam niet.

Ondanks zijn minpunten toch 3*

Meer recensies van wendyvp2711