The saga continues...

Werner Peeters 22 november 2020 Auteur
Voor wie de Poldark-reeks op televisie te snel voorbij was, is hier het vervolg. Clowance staat op het punt te trouwen met de bonafide lapzwans Stephen Carrington, die leugen na leugen opstapelt over zijn eigen verleden. Haar broer Jeremy probeert tevergeefs het hart te winnen van zijn geliefde Cuby Trevanion, maar uiteraard is hij niet kapitaalkrachtig genoeg, en heeft George Warleggan al een huwelijk gearrangeerd met zijn zoon Valentine. En Paul Kellow zit in dringende geldnood omdat zijn vader anders dreigt wegens wanbetaling in de gevangenis te vliegen. Het drietal plant daarom een plot om snel rijk te worden op kap van Warleggan, maar er zit een illegaal luchtje aan, en ze spelen met vuur. De laatste bladzijden van dit boek heb ik werkelijk tegen een moordtempo verslonden. Heel filmisch ook allemaal, als de BBC nog geens geld over heeft, dan mogen ze de laatste vijf boeken voor mij ook verfilmen.

Meer recensies van Werner Peeters