een gewaarschuwd man

Wim Best 29 december 2020
Michael Connelly is een niet onbekende naam in thrillerland. Zijn hoofdpersoon Harry Bosch is bekend en veel gelezen.

Met “een gewaarschuwd man” heeft hij het derde deel in de serie met Jack McEvoy als hoofdpersoon geschreven. En het einde van het boek maakt wel duidelijk dat het niet het einde van de serie is.

Het boek volgt de zoektocht naar een seriemoordenaar maar is gelijk een waarschuwing tegen nieuwe technologieën die van alles mogelijk maken maar niet goed geregeld zijn in wet- of regelgeving.
Gaandeweg leren we Jack beter kennen, maar het blijft wat aan de oppervlakte. De beschrijvingen van de natuur of plaats delict zijn wat dat betreft veel beter verwoord.

Het boek is filmisch en snel geschreven. Dat maakt dat je ook door wil lezen. Ik kijk uit naar het volgende deel. Maar hoop wel Jack en zijn bekenden beter te leren kennen.

Meer recensies van Wim Best