verrassend en actueel

Wim Best 23 mei 2021
Het boek kent korte hoofdstukken waarbij steeds vanuit het perspectief van één van de hoofdpersonen de zaak besproken wordt. Net als bij de tango zijn er plotse en onverwachte wendingen. Als lezer wordt je daardoor op het verkeerde been gezet of aangenaam verrast. Jammer genoeg is er soms ook een los eindje. Is de schrijver iets vergeten? Heb ik als lezer iets gemist?
Verder draait het om algoritmes. Een actueel thema. Tegen het einde slaat dat een beetje door. Dat er een waarschuwing in zit, is duidelijk, maar de handelingen komen nogal abrupt en vallen ineens uit de lucht.
Terugdenkend is het enerzijds een luchtig maar anderzijds ook een somber boek. Het eind is happy en onverwacht.
Het boek leest vlot weg . Het triggert me niet genoeg om meer van de schrijfsterte willen lezen

Meer recensies van Wim Best