Lekker ondeugend

Yana P 29 augustus 2020

Zita werkt in de galerij van haar moeder. Graag zou zij meer de verantwoordelijkheid willen hebben over de galerij, maar haar moeder denkt daar anders over. Ze wil zich dan ook focussen op het grote event dat ze gaat organiseren. Wanneer dit in het water dreigt te vallen, ontmoet ze Mauro van FC Livius. Hij wil haar helpen in ruil voor andere diensten. Zita is niet geïnteresseerd, omdat ze er net een pijnlijke ervaring op heeft zitten met een andere man. Toch is er een aantrekkingskracht tussen Zita en Mauro, die ze niet kan negeren. Kan Mauro de muur afbreken die Zita heeft opgebouwd?

Stefanie van Mol is vooral bekend om haar Full Moon-serie. Deze serie heb ik persoonlijk nog niet gelezen, maar staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik was dan ook heel benieuwd naar haar nieuwe serie. Verover me is het tweede deel in de FC Livius-trilogie. Het eerste deel heb ik wederom nog niet gelezen, maar gelukkig staan de boeken los van elkaar. Het eerste boek vertelt het verhaal van Amélie, de beste vriendin van Zita. Er zullen dus wat overlappingen voorkomen in beide boeken, maar je hoeft dus deel één niet gelezen te hebben om te kunnen volgen in dit verhaal. In beide verhalen maken we kennis met twee spelers van FC Livius die alleen maar aandacht hebben voor twee gesloten vrouwen. Langzaamaan proberen ze te achterhalen wat deze vrouwen zo tegenhoudt en uiteraard hoort hier de nodige seksuele spanning bij.

Verover me is een dun boekje en leest heel vlot. Ideaal als tussendoortje dus op een mooie zomerdag. Voor iedereen die houdt van lezen, maar geen al te dikke boeken wil verslinden, is dit een goed boek. Er worden niet te veel doekjes rond gewonden en Stefanie van Mol komt direct to the point wat betreft de seksscènes. Voor mij mocht het boek wat dikker zijn, omdat ik meer te weten wou komen over Zita en Mauro. Vooral over Mauro komen we niet al te veel te weten. Maar de hete scènes hebben dit zeker goed gemaakt.

Stefanie van Mol haar boeken passen perfect binnen het genre new adult. Vrouwen, net als ik, kunnen hier tegenwoordig geen genoeg van krijgen. Het zal wel iets te maken hebben met de ongelofelijk lekkere mannelijke personages. Ondanks deze warme zomer maakt Verover me het nog warmer. Lees dit boekje dus het liefst naast een zwembad, zodat je af en toe een frisse duik kunt nemen om wat af te koelen.

Meer recensies van Yana P