Ya thriller van eigen bodem

Yasmine D 22 november 2019
Ik ontving dit boek gratis van de schrijfster in ruil voor een eerlijke recensie.

After dark gaat over Paula die haar vriendengroep uitnodigt om de verjaardag van Saskia te vieren. Het feest wordt gegeven op een speciale, afgelegen locatie. Saskia komt echter niet opdagen. In afwachting van Saskia besluiten de vrienden een spel te spelen met hun telefoons, waaruit blijkt dat iedereen in de vriendengroep zijn eigen geheimen bewaarde. Kunnen ze elkaar nog wel vertrouwen? Paula maakt zich hoe langer hoe meer zorgen over haar vriendin Saskia, maar als naast het spel ook nog een geheimzinnig figuur zijn opwachting maakt die geen onbekende is voor Saskia lopen de koude rillingen bij iedereen over de rug...

After dark is een YA-thriller van eigen bodem. Het is best lang geleden dat ik nog een YA-thriller van eigen bodem las, maar dit boek loste zeker mijn verwachtingen in! Juultje gebruikt twee perspectieven om de loop van het verhaal te vertellen, en dat zorgde ervoor dat je steeds op het puntje van je stoel zat. Je wordt ook een groot deel van het verhaal op het verkeerde been gezet, en het einde was een echte plottwist! Daarnaast was het een erg origineel einde en eerlijk gezegd wat gruwelijk voor een YA-boek. Liefhebbers van gruwelijke moorden kunnen in dit boek zeker hun gading vinden. Leuk is ook de epiloog waarin we nog iets te weten komen over de personages een jaar nadat de gebeurtenissen plaatsvonden.

Meer recensies van Yasmine D