Een spannende zoektocht

k mag dankzij vrouwenthrillers en uitgeverij Crime compagnie deelnemen aan de blogtour van Mariska Overman Het geheim van Grace.Mijn dank daarvoor Het geheim van Grace is een boek dat gaat over twee mannen,een verdwenen vader en een oud geheim. Wie kan Maud (de hoofdrolspeelster) nu eigenlijk vertrouwen als ze de waarheid wilt weten? Maud speelt in dit verhaal de hoofdrol Ze word uitgenodigd om naar tante Josie te komen in Ierland. Maar daar aangekomen gaat het allemaal anders dan verwacht. Maud heeft net haar relatie verbroken en dat is ook wel een reden om naar Ierland te reizen. Natuurlijk is ze ook heel nieuwsgierig naar de uitnodiging van haar tante Josie. Ze heeft haar immers jarenlang niet gezien. Maud komt in een doolhof terecht Zo komt ze in vele plaatsen terecht in Ierland kost wat het kost wil ze uitzoeken waar haar roots ligt. Verschillende keren komt haar ex weer in haar hoofd op zeker nu ze wordt bijgestaan door twee heren die toch wel het 1 en ander bij Maud losmaken. Maar Maud is ook wel heel druk intussen met het ontmaskeren van haar roots. Maar wie is die Grace dan toch? Het grote mysterie Maud praat ook in het boek tegen de lezer Ja jij. Dat is wel heel duidelijk want zo weet je wel wat er in haar hoofd afspeelt In het verhaal vallen de puzzelstukjes steeds op hun plek achteraf En dan ineens die schimmen en personen om haar heen en ineens zijn ze weer weg, Wat is dat toch? Maar Maud gaat niks uit de weg Ze gaat op onderzoek en is echt voor niemand bang Het boek straalt spanning uit en neem je mee naar de mooie plekjes van Ierland,Het word zo duidelijk beschreven net of je er echt loopt Laat ik het zo zeggen het is niet verzonnen het bestaat echt Ik heb enorm van het boek genoten Het is spannend Fantasierijk en romantisch Ik lees heel veel thrillers in mijn vrije tijd Maar Mariska Overman was voor mij een nieuwe schrijfster Ik weet wel dat ik meer van deze auteur gaat lezen

Meer recensies van Yolanda Nederlof