In Japan

Yvonne Schoutsen 20 april 2021 Auteur
De titel van het boek doet vermoeden dat het boek over de natuur gaat. Dat is niet waar. Het boek gaat juist over de stad en zijn vergankelijkheid. De Japanse schrijfster trok mijn aandacht en dat het boek zo dun is, viel mij in eerste instantie tegen. Het is echter zéker geen niemendalletje. Ik werd het eenvoudig ogende leventje van Taro ingetrokken. Zijn manier van kijken naar architectuur en zijn oog voor detail werkten buitengewoon aanstekelijk voor me. Het mooie van het boek vind ik dat je kleine flarden uit het leven van de personages (hun gedachten daarover) te weten komt, waarvan je in eerste instantie niet weet wat je daarmee 'moet'. Het lijkt soms achteloos en slordig en misplaatst, maar elk detail komt later op de een of andere manier terug. Heel knap gedaan van de schrijfster.
Ik ben veel in Japan geweest en ik denk dat ik daarom zo meegevoerd werd. Ik wás even in Tokio en ik heb ontzettend genoten van dit kleine verhaal.

Meer recensies van Yvonne Schoutsen