Zeldzaam creatief

Anje 05 september 2015
De korte verhalen in de bundel 'Iemand zijn' zijn verrassend en prikkelend. Soms haast surrealistisch: Leen Van Der Schueren neemt de lezer mee in een creatieve denkwereld, waarin herkenbare gevoelens op originele en absurde wijze worden belicht. De veelal grappige verhalen zijn vlot en met een milde toon geschreven. In een aantal verhalen lezen we scherpe observaties, in andere verhalen filosofische gedachten(kronkels) en in weer andere vrolijke woordspelletjes. Voor de lezer fijn dat er maar liefst 120 verhalen in de bundel staan.

'Iemand zijn' is het tweede boek van de Gentse schrijfster Leen Van Der Schueren. Zij is afdelingshoofd van een behandelunit voor mensen met psychotische problematiek. In 2014 verscheen haar literair debuut 'De Buurman', een bundel met zes verhalen.

Meer recensies van Anje