×

Eindoordeel - Moordspel, is dit een spel of een nachtmerrie?

op 13 september 2016 door

Moordspel, geschreven door onze eigen Nederlandse Cis Meijer is een spannend boek. Maar is het ook moordend spannend? De leesclub Moordspel gaat las het boek en gaf een antwoord. Hoe spannend is moordspel? En wat vonden we ervan? Lees het in deze samenvatting van de leesclub Moordspel.

Inleiding

Cis Meijer, staat bekend om haar (jeugd)thrillers. Moordspel, is een van deze (jeugd)thrillers. In Moordspel volgen we Robin. Robin is de tweelingzus van Kai met wie ze een hechte band heeft. Maar wanneer Kai geschorst wordt en niet mee mag naar de werkweek in de Ardennen knapt er iets bij Robin. En er is maar een ding waar ze wil,  wraak op de leraar die Kai liet schorsen. En het moordspel is het perfecte moment om wraak te nemen. Maar als haar leraar opeens verdwijnt en later haar beste vriendin, wordt de geplande wraakactie eerder een nachtmerrie.

Ook moordend spannend?

Moordspel een jeugdthriller? Nee, daar zijn Peggy en Tammy het niet mee eens. Zo schrijft Peggy, ‘Dit boek is een jeugdthriller maar ook voor de niet jeugdige lezer een spannend boek om te lezen’. Spanning was zeker belangrijk in het boek. Monica vond het van begin tot eind super spannend. Vooral de omgekeerde hoofdstukken zorgde voor spanning en nieuwsgierigheid vinden Annemiek en Rita. De lezers zijn het ermee eens de omgekeerde hoofdstukken zijn een mooie toevoeging aan het boek. Alleen van Wietske had het niet gehoeven. Diverse hoofdstukken, op de kop afgedrukt - had wat mij betreft niet gehoeven - bijv alleen in cursief, waardoor wel duidelijk is dat ze niet in het gewone verhaal horen.’

Prettig lezen

Sjoukje vond door de prettige leesstijl en korte hoofdstukken het boek vlot te lezen. Ook Joran is het er mee eens,'Moordspel' is een jeugdthriller die je in één ruk uitleest en zo spannend is dat je er maar niet genoeg van kan krijgen. Femke vond het een leuke schrijfstijl, maar vond wel dat voor een jeugdboek oude woorden in staan. Een smintje? Wat is dat dan vroegen zowel Inge als Rita. Zowel Cis als Peggy gaven antwoord op deze vraag. Een grappig iets waarin we echt zien dat dit door een Nederlander geschreven is. Rita schrijft ‘Leuk hé, we spreken dezelfde taal maar toch leren we weer wat andere woordjes bij.’

Complimentje voor Cis Meijer

Voor Laurens was dit zijn eerste Cis Meijer boek, maar daar gaat nog wel verandering in komen! Ook voor Wilma was dit haar eerste Cis Meijer boek. ‘Het was voor mij het eerste boek van Cis Meijer en vond het een geweldig spannend boek, eenvoudig geschreven met de nodige vaart.’.In tegenstelling tot Inge die al meerdere boeken heeft gelezen van Cis en geeft aan dat de schrijfstijl van haar boeken lijkt op die van Moordspel. Joran is nu al benieuwd naar Cis nieuwe boek. 'Laat dat volgende boek van haar hand maar snel komen!’.

Moordspel is positief beoordeeld door de lezers. Met de fijne leesstijl die Cis toegepast in al haar boeken. En natuurlijk de spanning en de nieuwsgierigheid van zowel de ‘normale’ hoofdstukken als de hoofdstukken die op z’n kop zitten valt niet te twisten. Een jeugdthriller? Nee, daar zowel voor jong als oud te lezen. Had je vragen? Cis beantwoorden ze! Een bedankje aan Cis voor actief vragen beantwoorden! En natuurlijk ook een bedankje voor De Fontein die dit boek uitbracht!

Daarom krijgt Moordspel van de lezers een gemiddelde van 4****!

En willen jullie nu ook Moordspel lezen? Of misschien andere boeken van Cis?

Meer weten over Cis? klik dan hier