×

Brengt Sarah Morgen ons ook bijzondere Nachten in New-York?

op 18 december 2017 door

Begin november stonden we met 15 enthousiaste lezers klaar voor de brievenbus, op zoek naar een feelgood gevoel dat Sarah Morgan ons hopelijk zou bezorgen. Fannie en Diana sloten aan met een eigen exemplaar. Heaven-Leigh las het boek binnen 2 dagen uit en ook Tina Awesomebookloverblog en Karina volgden al vrij snel. De quotes aan het begin van ieder hoofdstuk vond Kimmiej89 briljant en ook Sabrina vond al deze wijsheden super grappig.

Jessica: Dit boek heeft alles wat een feelgood roman nodig heeft ! Liefde, sex, heartbreak,  vriendschappen, uitdagingen, feesten en bovenal veel romantiek !

Hoofdpersonage Paige laat verschillende kanten van zich zien en groeit ook wel in het boek. KimmieJ89 ziet haar toegenomen zelfvertrouwen als grootste groei, waar Fannie juist waardering weet op te brengen voor de Paige die durft te tonen wat ze voelt en risico’s neemt. Heaven-Leigh vroeg ons naar welk personage we graag beter wilden leren kennen, waarbij het grootste gedeelte van de lezers toch wel het meest nieuwsgierig was naar Frankie, die in deel 2 de hoofdrol speelt.

Myra Smit: Het verhaal wordt aantrekkelijk, het leest lekker en de gebruikelijke liefdesperikelen doen zich voor. Sommige situaties zijn wel erg toevallig en soms oppervlakkig, maar goed, dat hoort bij dit soort boeken!

In Nachten in New York spelen 2 verhaallijnen; Paige die haar bedrijf start en tegelijkertijd zoekende is in de liefde. Het thema dat hierbij voor Diana de grootste rol speelt is vertrouwen, waar Valerie Meijer juist het groeiende zelfinzicht van Paige als belangrijkste thema ziet. Ook Habon noemt naast vriendschap vertrouwen als thema en verwacht zelfs dat dit ook in het 2de deel centraal zal staan.

Ybertha: Het mooiste aan het boek vind ik de veranderingen die Jake en Paige doormaken. De twee leren niet alleen elkaar kennen, maar ook zichzelf.

Jessica vind dat Morgan een heerlijke schrijfstijl heeft, maar dat ze wel vaak van de hak op de tak springt, terwijl Myra Smit het juist omschrijft als een heldere, humoristische schrijfstijl die goed bij het boek past. Sarah Morgan wist ook Ybertha al gauw mee te nemen, juist door de simpele wijze waarop ze het verhaal vertelt. Iedereen is het er in ieder geval over eens dat Nachten in New-York in ieder geval een verhaal is dat voor een feelgood gevoel zorgt. Met voor Francisca den Otter aan het einde toch wel de kers de taart, een einde voor Paige waar je het boek zeker voor moet gaan lezen.

Habon: Nachten in New York is een vlot geschreven boek over vriendschap, loyaliteit en de liefde. De uitkomst van het plot is een tikkeltje voorspelbaar, maar de weg er naar toe is verrassend en leuk geschreven.

Morgan Ureel is zo nieuwsgierig geworden naar de andere personages dat ze ook de vervolgdelen van de serie graag wil lezen. En ook Margo verwacht de andere delen nog wel te gaan lezen. Met alle mooie recensies en beoordelingen samen krijgt Nachten in New-York dan ook een gemiddelde van 4* van deze leesclubdeelnemers.

Tina Awesomebookloversblog: Nachten in New York bevat alles waaraan een goede feelgoodroman moet voldoen. Een leuke man, een leuke vrouw, flinke dosis liefde en wat humor.

Reacties op: Brengt Sarah Morgen ons ook bijzondere Nachten in New-York?