In '1000110' leer je Nederland beter kennen. In 70 korte verhalen (selfies zonder opsmuk) fiets je onbekommerd door de Rottemeren, langs de Fossa Eugeniana, om de St. Jan, door de Stelling Willemstad, langs de Ommerschans en om de Herikerberg, en wandel je prinsheerlijk op de Noorderheide, in het Speulderbos, door de Waterleidingduinen, langs de Vrijenbergerspreng, op Haarzuilens, in de Everdinger Waarden en langs de Waal. Ervaringen in Andalusië en Denemarken worden gedeeld, en je maakt kennis met De IJzeren Man, de Nanking Cargo, onze Waterlinies, de Reiger en de Non, en de Toe-iet Merel. En dat alles in ongeveer 64,000 woorden (geen één miljoen honderdtien!).

Jan Siemonsma (1949) schrijft korte (autobiografische) verhalen: herinneringen uit jeugd en opleiding, belevenissen tijdens zijn internationale tropische carrière, en actuele vaderlandse ontdekkingen te voet of op de fiets.

'1000110' (2019) is een vervolg op 'Dreamgirls' (2018), 'Lustrum' (2017), 'It giet oan!' (2016), 'Tureluren' (2015) en 'Tjiftjaffen' (2014).
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Mijnbestseller.nl