16:8

Gelezen 13 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Vasten of "intermittent fasting' is wereldwijd uitgegroeid tot een van de populairste eetpatronen. Maar hoe kan niet eten nu gezond zijn? Het vloekt met diëtisten die beweren dat je metabolisme een vuurtje is dat je moet blijven aanwakkeren.
Het is een hardnekkige mythe, intussen genadeloos ingehaald door de wetenschap. Vasten biedt enkele sterk onderbouwde gezondheidsvoordelen. Het bevordert de spieropbouw, leidt tot gewichtsverlies, versterkt je immuunsysteem en vertraagt het verouderingsproces. Bovendien leert je lichaam het onderscheid tussen een waar hongergevoel en een craving, zodat je makkelijker aanvoelt dat die zak chips om 10 uur 's avonds niet écht nodig is.
Tijdens zijn begeleiding van topatleten maakte arts Servaas Bingé kennis met "intermittent fasting'.
In dit boek beschrijft hij hoe vasten iedereen gezonder kan maken en op het juiste gewicht kan brengen. Servaas schuift de 16:8 methode naar voren: 16 uur lang vasten en eten binnen een tijdsspanne van 8 uur. Verder legt hij uit wat
er met je lichaam gebeurt tijdens het vasten en geeft hij een eenvoudig stappenplan met lekkere recepten om zelf aan de slag te gaan.

Borgerhoff & Lamberigts
01 januari 2020