18 graden onder nul

VN:

18 graden onder nul

Rank 2758 Gelezen 369 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 203 Favoriet 7 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 9   Topics 0   Leesclub

Stefan Ahnhem schreef met 18 graden onder nul een nagelbijtend spannende thriller over de jacht op een koelbloedige moordenaar. Het is het derde, losstaande deel in de serie over Fabian Risk. Zonder gezicht en Negen waren internationale successen.

Een auto belandt na een wilde achtervolging in de haven van Helsingborg. Bij sectie op de bestuurder, een succesvolle IT-ondernemer in telefoongames, blijkt dat hij ingevroren is geweest. Als de zaak op het bordje van rechercheur Fabian Risk terechtkomt, voelt hij de adrenaline weer stromen. Zijn Deense collega Dunja Hougaard is bezig met een gruwelijke mishandeling van een dakloze en haar spoor leidt naar de Zweedse havenstad Helsingborg. Zowel Fabian als Dunja moet vertrouwen op het eigen oordeel, anders ligt er spoedig een nieuw slachtoffer in de vriezer.

Literaire thriller

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Kees van Duyn Hebban Recensent

Nieuwsgierig makende epiloog

door: Kees van Duyn 5 reacties

In Zweden is Stefan Ahnhem een steeds meer rijzende ster. Hij wordt zelfs al vergeleken met gevestigde auteurs als Jo Nesbø, Håkan Nesser en Henning Mankell. Zijn debuut, Zonder gezicht, is door Deense thrillerlezers onlangs uitgeroepen tot de zesde beste thriller ooit. In eigen land staat hij op...

Reacties op: 18 graden onder nul