2012 - Speurtocht naar het ware verhaal

Wat er in 2012 gaat veranderen, is nog niet duidelijk, maar dat er iets gaat veranderen, is bijna zeker. Daarvoor zijn er te veel aanwijzingen. En die veranderingen zouden wel eens heel groot kunnen zijn.In begrijpelijke taal en op meeslepende wijze geeft de schrijver een gefundeerde uitleg over het tijdperk dat ten einde loopt en probeert inzicht te geven in de veranderingen die gaan komen. In zijn speurtocht door de wereld van mystiek, religie en wetenschap zoekt hij naar de betekenis van het einde van de Mayakalender, graancirkels, uitzonderlijke archeologische vondsten en officiële eindtijdvoorspellingen. Wie waren de oude goden eigenlijk en wat hadden ze ons te zeggen? De wetenschap en religie komen steeds dichter bij elkaar, maar wat is daarvan de consequentie?Wacht ons een wereldwijde ramp in 2012 of begint er dan juist een volledig nieuw tijdperk van vrede en harmonie? Er lijkt zich een nieuw soort mens te ontwikkelen. Zal het de gechipte mens zijn of toch de verlichte mens? Het zal uiteindelijk de liefde zijn die de soort doet overleven. We moeten echter wel stevig in onze schoenen staan en de juiste keuzes maken, maar vooral ook vanuit het hart. Niet morgen, maar nu!
Fred Butter is een veelzijdig mens. Als acteur is hij al meer dan dertig jaar te zien in grote musicals. Op televisie speelde hij onder andere in de AVRO-serie 2012 – Het jaar nul. Hij heeft een eigen geluidsstudio, coacht jonge acteurs en adviseert op het gebied van musical en theater. Hij houdt zich al ruim veertig jaar bezig met het jaar 2012 en geeft hierover lezingen.

Religie & Spiritualiteit
Esoterie algemeen