2.12 PSYCHOSIS

2.12 psychosis

'Want alleen in de nacht
kan ze samen zijn
met een brandend verlangen
(...)'

In het verlengde van de bundel 'INSOMNIA' is het nachtsentiment het uitgangspunt. 'Everbody can understand the blues' riep Ray Charles eens. Deze bundel laat zien dat het toch wat anders in elkaar steekt. Zelfs de jazz probeert een andere lading aan de poëzie van Miguel Santos te geven, of misschien wel wat troost te bieden. De invloed van muziek op een wereld van woorden maakt een donkere solo door de gedichten als terugkerend thema.

Miguel Santos (1986) is een Rotterdamse schrijver maar vooral dichter. In 2013 kwam zijn debuutroman 71|17 uit bij Uitgeverij free Musketeers. In 2014-2016 is hij huisdichter van tv- (en radio-)station OPEN Rotterdam en tot 2018 bij De Havenloods Live in Studio De Bakkerij. Zijn poëzie verscheen eerder in o.a. Erotica! Deel I en II, Wij dragen Rotterdam, Ode aan en Gers! Magazine. 2.12 Psychosis is zijn achtste bundel in eigen beheer.

Stadsdichter Daniël Dee (2013-2014) over Miguel Santos: 'Dit jonge talent heeft als geen ander een ontspannen vorm van performen, waar menig dame en enkele heer het warm van krijgt.'
Poëzie
Mijnbestseller.nl